Little Flowers - Ages 3-4

3歳~4歳

With a solid social, physical, and academic foundation, children in our Little Flowers Program are ready to bloom! Children in this age group are excited and highly motivated to explore the world around them and absorb a tremendous amount of new information and understandings. Children in our Little Flowers Program experience a tremendous amount of growth in cognitive ability, social skills, as well as communication. Our Little Flowers Program focuses on:


 しっかりと根付いた基礎的な社会性、身体能力、学習力をもとに Little Flowers プログラムの子ども達はその花を咲かせていきます。この年齢層の子ども達は、身の回りに溢れる多種多様な情報を吸収・理解し、世界を散策することを楽しみ、活力に満ち溢れています。このプログラムではコミュニケーションスキル、社会性、そして認知能力が飛躍していきます。Little Flowersプログラムは以下の点にフォーカスを当てています:

lf001.jpg

Language & Literacy Development
-言語と読解力の発達-

  •  Engage in conversation on a variety of topics with adults and children, and apply basic rules of English and Japanese grammar in speech

•  Identify all letters of the alphabet and their corresponding phonetic sounds for all upper cases and lower cases

•  Write their name independently and trace all letters of the alphabet, as well as numbers

•  Begin to identify sight words and start working with entry level graded readers

•  Engage in a classroom presentation about a treasured object during “Show and Tell”


•   お友達や大人と様々なトピックで会話ができる。また、日英両言語で基礎的な文法に従って会話できる

•   アルファベットの大文字、小文字両方において、文字の認識及び発音ができる

•   自分の名前を1人で書くことができ、数や全てのアルファベットのなぞり書きができる

•   Sight wordsの認識練習を開始し、初心者レベルからのリーディングも始める

•   Show and tell で自分の大切にしている物について発表する

lf002.jpg

Physical Development & Wellness
-心身の発達と健康観-

•  Fully master toilet training and all self-help skills such as changing clothes, hand-washing, teeth brushing, changing shoes, and utilizing a variety of utensils

•  Identify and name healthy and unhealthy foods

•  Participate in organized sports such as football that require both coordination and teamwork

•  Actively practice and discuss basic safety and emergency response routines


•   トイレトレーニングを完全に終了し、その他自立して身の回りのこと -  食事(箸、フォークなどをを使える)、靴の脱ぎ履き、歯磨き、手洗い、服の着脱  などができる

•   体に良い食べ物、良くない食べ物を認識する

•   フットボールなど団体スポーツを通し、チームワークや人と協力する力を養う

•   緊急時の身の守り方、対応について話し合ったり練習したりする習慣をつける

lf003c.jpg

Nature Studies
-自然学習・ふれあい-

•  Play and explore outdoors

•  Water plants and tend a class garden

•  Learn basic crop growing and crop care techniques

•  Follow recipes to make culinary dishes with personally grown ingredients


•   外遊び、散策

•   植物への水やり、庭のお手入れ

•   作物育てたり収穫する上での基礎知識と世話の仕方を学ぶ

•   育てた作物を材料に、レシピに従って料理をする

lf004.jpg

Imagination & Creativity
-想像力と創造性-

•  Create detailed 2-D and 3-D works of art inclusive of people, animals, places, and things

•  Assume the role of a specific character during imaginative role-play

•  Repeat more complex melodies and rhythm patters while engaging with music

•  Create their own games with well-defined rules for participation


•   場所、物、動物、人など平面や立体のアート作りに取り組む

•   ロールプレイ中で、ある特定のキャラクターになりきってみる

•   音楽の授業でより複雑なメロディーやリズムパターンを繰り返す

•   自ら想像したゲームでルールを詳細に決めて遊ぶ

lf005dd.jpg

Cognitive & Executive Development
-認知能力、実行力の発達-

•  Verbally identify basic and complex shapes, colors, sizes, textures, and categories, and sort objects according to these characteristics

•  Identify and count numbers up to 50

•  Identify all letters of the alphabet and their corresponding phonetic sounds for all upper cases, and some lower cases

•  Participate in scientific experiments led by teachers and discuss things that are observed

•  Challenges basic addition and subtraction computations utilizing a variety of math manipulatives, math-based role-plays, and digital resources

•  Follow instruction to complete multi-step tasks with three or greater steps


•   口頭で基本的、また少し複雑な形、色、サイズ、感触、カテゴリーについて認識でき、特徴に合わせて仕分けができる

•   50までの数字の認識し、数えることができる

•   全てのアルファベットを認識することができる。また、それぞれ対応する大文字の全てといくつかの小文字について発音ができる

•   先生が行うサイエンスの実験に参加し、見学したことについて話し合う

•   ブロックなどの様々なものを操作し、簡単な足し算、引き算に挑戦したり、数学に基づいたロールプレイやデジタルリソースを使用してみる

•   指示に従い、3つ以上のマルチステップ作業をこなす

lf006b.jpg

Social & Emotional Development
-社会性、感情発達-

•  Talk with both adults and peers about their feelings, ideas, and opinions

•  Seek out the company of others and form a relationship with them

•  Demonstrate the ability to resolve social disagreements with some adult support

•  Express a variety of emotion through both play and role-play


•   クラスメートや大人と自分の気持ち、考え、意見について話す

•   仲間を探し、他人との間に良い関係性を築いていける

•   大人の助けを借りて、意見の衝突を解決する

•   遊びやロールプレイを通じて様々な感情を表現する

5日間フリートライアルが受けられます♪ まずはFLISTに見学に行こう!
5days free trial lessons! Book a tour today!

3-Schedule-Little Flowers3-4-outline.jpg
3-Schedule-Little Flowers3-4-ja-outline.jpg