Evergreens - Ages 5-6
5歳~6歳
Children in our Evergreens program have acquired the necessary foundation to weather any season, and to tackle any challenge that life throws at them. It is in this program that they will make their final preparations for success in elementary school. Children in our Evergreens program tackle a wide array of classes in the areas of English, Japanese, Math, Science, Health, Values, Art, Music, Dance, and Nature Studies…all in an “elementary like” setting. This ensures a smooth and anxiety free transition to elementary school, as children have the opportunity to gain familiarity with and conquer all of the new challenges that elementary school will throw at them. Our Evergreens Program focuses on:
Evergreensプログラムでは、どのような環境下においても挑戦を惜しまない力を育てます。このプログラムではスムーズに小学校で生活できるようになるための最終準備をしていきます。小学校のような環境で、英語、日本語、算数、理科、保健道徳、アート、音楽、そして自然学習など広範囲にわたり学習していきます。この生活を通し、実際に小学校に上がった際に抵抗なく環境に順応し、新しいことに挑戦できるようになるのです。Evergreens プログラムでは以下の点にフォーカスを当てています:
Language & Literacy Development
-言語、読解力の発達-
• Utilize critical thinking skills to discuss a variety of topics
• Make individual class presentations about books read and topics learned
• Write small reflections about personal experiences
• Read elementary graded readers, discuss contents of the story, and write a mini book report
• Take a position on a subject and verbally defend their stance with supporting facts
• 批判的思考を使って様々な事柄について話し合える
• 学んだトピックや読んだ本についてクラスで発表する
• 自分の経験について短い振り返りを書ける
• 小学生レベルの本を読み、話の内容について話し合ったり簡単なブックレポートを書く
• 問題に対して事実を裏付ける意見をもとに自分の立ち位置を主張できる
Physical Development & Wellness
-心身の発達、健康観の発達-
• Serve as captains, team leaders, and assistant coaches of organized sports activities
• Assist younger classes to finalize their plans for health and safety rules for the school and classroom
• Assist to lead, monitor, and provide feedback to younger children in the practice of basic safety and emergency response routines
• スポーツなど、団体アクティビティでキャプテンやチームリーダーとして周りをサポートする
• 小さい子のクラスの健康、心身の安全を守るための規則作りをサポートする
• 身の回りの安全維持、緊急事態時の対応などについて小さい子を補助し、見守り、指導する手助けをする
Nature Studies
-自然学習、ふれあい-
• Play, explore, and experiment outdoors
• Water plants, tend a classroom garden, and plant seasonal crops
• Learn crop growing and crop care techniques, and practice these skills on a real-life farm
• Write and follow recipes to make culinary dishes with personally grown ingredients
• 外遊び、散策
• 植物への水やり、庭の手入れ、季節の作物を植える
• 作物の育て方、収穫の基礎知識を学び実際に畑で学んだことを生かす
• 育てた作物を材料にレシピを書き、それ従って調理する
Imagination & Creativity
-想像力と創造性-
• Assist in the planning and decoration of the school for key festivals and events
• Utilize acting skills to assume lead roles in school theatrical productions
• Explore a variety of musical instruments
• Read and follow basic musical notes
• 学校行事の際の飾り付けの計画、実際の飾り付けを手伝う
• テーマに沿った劇で培った演技力を使ってリード役を務める
• 様々な楽器に触れる
• 楽譜を読み、演奏する
Cognitive & Executive Development
-認知力、実行力の発達-
• Tell time using both digital and analog clocks
• Identify, count, and write numbers up to 1,000
• Perform complex addition, subtraction, and basic multiplication and division
• Utilize personal knowledge and experience to set and test hypotheses during scientific experiments, and then take action based on found results
• Explore the concepts of environmentalism, cultural diversity, health consciousness, and altruism
• Successfully lead the school to develop a plan for a multistep charity project and carry it out
• デジタル、アナログ時計両方の時間を読める
• 1,000までの数字を数え、認識や読み書きができる
• 複雑な足し算、引き算、簡単な掛け算、割り算に取り組む
• 科学の実験で自分の知識と経験をもとに仮説を立て、考察し、発見した結果に基づいて行動できる
• 環境保護、文化的多様性、健康意識、利他主義などの概念を学ぶ
• マルチステップのチャリティープロジェクトを計画し、成功させる
Social & Emotional Development
-社会性、感情の発達-
• Serve as ambassadors for the school by welcoming guests and assisting new students to transition comfortably to the Four Leaves Family
• Routinely share, take turns, and interact with others in a helpful and respectful manner, and encourage others to do so as well
• Demonstrate the ability to take responsibility for their actions and apologize for wrongdoing, and assist others to mediate their conflicts
• Recognize and appreciate the similarities and differences among people, appreciate diversity, and encourage others to do the same
• Take time to reflect on their experiences and feelings through both meditation and journaling
• お客さんや、新入生が入ってきた際に皆が馴染めるよう、スクールの代表として温かく迎える
• 相手を尊重し、日常的に人と交流をもったり、物の共有、順番を守ることが出来、周りにもその行動を勧められる
• 自らの行動に責任を持ち、間違いを犯した際は素直に認めて謝り、周りが喧嘩をしていたら仲裁に入ることができる
• 人の類似性や相違点に気づき、多様性に感謝し、他人にもそれを勧めることができる
• 瞑想や日記などを通して自身の経験や感情などを振り返る時間を持つ